Subject: Küsimus koolides klassipiltide avaldamise kohta
From: "Annika Voosel" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Mon, 27 Jan 2025 09:47:12 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Saku valla koolides on kerkinud küsimus klassipiltide säilitamise ja
avaldamise kohta kooli ajaloo huvides ning selleks lapsevanemate nõusoleku
küsimine.

1.	Kas on häid näiteid praktikast kuidas või mis vormis  võiks küsida
lapsevanematel nõusolekuid lapse andmete töötlemiseks üleüldiselt?
2.	Kitsamalt seoses klassipiltidega. Korduma kippuvate küsimuste
rubriigist Andmekaitse Inspektsiooni kodulehel sellele küsimusele vastust
ei leidnud. Koolid on klassifotosid oma aastaraamatutes avaldanud,
tegemist on kooli kroonikaga. Kas võib-olla on klassipilt erand, milleks
eraldi ei pea lapsevanema nõusolekut küsima? Tegemist pole otseselt
ürituse ega otseselt ka õppe- ja kasvatustegevuse käigus tehtud fotoga.
3.	Saku kool küsib mh vanema nõusolekut piltide säilitamiseks ajaloo
huvides. Kui mõni lapsevanema pole oma lapse foto avaldamiseks kooli
ajaloo säilitamiseks nõusolekut andnud, kas siis ei ole õigust ka
klassifotosid kooli ajaloo huvides säilitada? Lisaks kuidas üldse mõista
mis tähendab ajaloo huvides säilitamine?

Lugupidamisega

ANNIKA VOOSEL / vallasekretäri abi
Tel: 6712 429
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee> www.sakuvald.ee
<http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>
www.facebook.com/sakuvallavalitsus